نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید
سرخط خبرها

لیست تیم ملی بسکتبال و سؤال روز | چرا ارسلان نیست و آرون هست؟!

  • کد خبر: ۴۹۵۸۳
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
لیست تیم ملی بسکتبال و سؤال روز | چرا ارسلان نیست و آرون هست؟!
خصومت‌ها در بسکتبال تا به کجا ادامه خواهد داشت؟ چه زمانی شاهد همدلی در بسکتبال خواهیم بود؟ امیدوار بودیم و هستیم که این اتفاق برای المپیک توکیو حداقل رخ دهد و تیم ملی با تمام قوا راهی این میدان مهم شود.
سعیده فتحی/شهرآرانیوز، اسامی بازیکنان تیم ملی بسکتبال مردان برای حضور در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا در قطر اعلام شد و بدین ترتیب روزبه ارغوان، محمدترابی، محمد جمشیدى، حامد حدادى، محمد حسن زاده، حامدحسین زاده، سعید داورپناه، مایک رستم پور، آرمان زنگنه، عماد سلمانی، مسعود سلیمانی، امیر صدیقى، آرون گرامى پور، سجاد مشایخى، رسول مظفرى، میثم میرزایى، علیار نجفی، صمد نیکخواه بهرامى، بهنام یخچالى و سینا واحدی از ۲۳ آبان در اردوی تیم ملی حاضر خواهند شد و زیر نظر مهران شاهین طبع برای رقابت با عربستان و سوریه آماده می‌شوند. این دو دیدار قرار است ۸ و ۱۰ آذر به میزبانی قطر برگزار شود.
اما برگردیم به لیست تیم ملی، لیستی که باز هم جای خالی برخی بازیکنان در آن دیده می‌شود. فکر می‌کردیم گذشت زمان مشکل بین سرمربی و ارسلان کاظمی را حل خواهد کرد، اما باز هم شاهد هستیم که روی اسم این بازیکن خط قرمز کشیده شده و حتی به اردوی تیم ملی هم دعوت نشده است! اینجا نمی‌توان گفت که سلیقه شخصی در این انتخاب‌ها بی تاثیر بوده و بر اساس توانایی یک بازیکن دعوت و دیگری خط خورده است. همه می‌دانیم که ارسلان شایسته حضور در اردوی تیم ملی است و باید بین ۲۰ بازیکن برتر قرار می‌گرفت و اگر در اردو نمی‌توانست شایستگی هایش را به سرمربی نشان دهد و بازیکن دیگری در پست او عملکرد بهتری داشت آن زمان می‌شد خط خوردن این بازیکن را پذیرفت، اما اینگونه حذف کردن‌ها مورد قبول جامعه بسکتبال نیست.
هنوز که هنوز است ما نمی‌دانیم مشکل اصلی سرمربی یا مسئولان فدراسیون با ارسلان کاظمی چیست و کسی دلیل واقعی خط خوردن این بازیکن را به صورت رسمی مطرح نکرده است! متاسفانه هر دوره شاهد خصومت‌های شخصی هستیم و مشخص نیست این روند تا به کی در تیم ملی ادامه خواهد داشت و چه زمانی می‌خواهیم همه با هم برای موفقیت بسکتبال همدل شویم. به نظر می‌رسید برای المپیک این اتفاق بیفتد، اما برخلاف تصور شاهد همان روند گذشته هستیم. شاید هم برای حل مشکل ارسلان بهتر است همچون مشکل حامد حدادی بزرگان ورزش وارد شوند وگرنه خود جامعه بسکتبال و مسئولان فدراسیون از عهده انجام این کار برنمی آیند.
در لیست تیم ملی، اما شاهد اسامی هم هستیم که حضور در اردوی تیم ملی حق آن‌ها بود بازیکنانی همچون سعید داورپناه و عماد سلمانی که در سال‌های گذشته در لیگ برتر خوش درخشیدند و از عوامل موفقیت تیم‌های شان به شمار می‌آیند. حضور چهره‌های جوان همچون سینا واحدی هم ما را به آینده امیدوارتر کرد.
در تیم‌های لیگ برتری بیشترین سهم بازیکن ملی به مهرام تعلق گرفته که ۵ نماینده دارد. شهرداری گرگان و نفت آبادان با ۴ بازیکن، ذوب آهن ۲ بازیکن و شیمیدر هم با یک بازیکن در تیم ملی حضور دارند. حامد حدادی و بهنام یخچالی دو بازیکن لژیونر هم دعوت شده اند که مشخص نیست بتوانند تیم ملی را در قطر همراهی کنند یا خیر.
اما بحث بر سر بازیکنان دو رگه است، مایک رستم پور هنوز با تیمی به توافق نهایی نرسیده و با اینکه برخی رسانه‌ها خبر از توافق نهایی این بازیکن با تیم شهرداری گرگان داده اند، اما هنوز به صورت رسمی این اتفاق رخ نداده و آرش فولادیان سخنگوی باشگاه شهرداری گرگان گفته است: «با این بازیکن مذاکراتی داشته‌ایم، اما هنوز به قطعیت نرسیده و هیچ قراردادی امضاء نشده است.»
آرون گرامی پور بازیکن دو رگه ایرانی- بریتانیایی هم در حال حاضر تیم ندارد و مشخص نیست بر چه اساسی بازیکنی که یک سال از رقابت به دور بوده به تیم ملی دعوت شده است البته از آنجایی که بسکتبال ایران سال هاست در پست سنتر با کمبود بازیکن مواجه و تنها تکیه گاهش حامد حدادی بوده راهی هم جزو دعوت از این بازیکنان ندارد. گرامی پور آخرین بار تیم سن لورنزو آرژانتین را در ۶ بازی همراهی کرد و بعد از آن خبری از این بازیکن و تیم جدیدش نشد و حالا در اردوی تیم ملی حاضر خواهد شد. این درست است که سال گذشته به دلیل وجود کرونا اکثر بازیکنان از شرایط ایده آل به دور بوده اند و می توان با همین استدلال هم تیم نداشتن بازیکنانی همچون گرامی پور و رستم پور را توجیه کرد. حرف ما هم در واقع این نیست که چرا این بازیکنان در اردوی تیم ملی حضور دارند بلکه حرف ما این است اگر در اردوی تیم ملی جایی برای بازیکنی همچون آرون با این شرایط وجود دارد باید برای ارسلان کاظمی هم وجود داشته باشد تا در شرایطی برابر توانایی های بازیکنان سنجیده و انتخاب نهایی صورت بگیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->